Рубрика:

Як стати успішним косметологом?

Як стати успішним косметологом?

Будь-який поважаючий себе косметолог щохвилини думає про те, як же поліпшити свої навички та вміння настільки, аби натовпи задоволених пацієнтів просто шикувалися в чергу, жадаючи отримати послуги саме у нього. Питання утримання існуючих клієнтів та залучення нових ніколи не втратить своєї актуальності. Що ж необхідно робити для того, аби без сорому називатися успішним косметологом?

Найголовніша та найперша засада – наявність медичної освіти. Звичайно, для проведення деяких видів косметологічних послуг, таких як забарвлення та корекція брів, фарбування та нарощування вій, боді-арт, бікіні-дизайн, візаж, медична освіта не потрібна – достатньо пройти спеціалізовані курси за обраним напрямом. Однак, якщо ви хочете стати професіоналом своєї справи, надаючи широкий спектр популярних процедур, без базових знань медичних дисциплін, таких як фармакологія, фізіологія, анатомія просто не обійтися. Адже результативність вашої роботи безпосередньо залежить від знань. Інформації, придбаної шляхом прочитання декількох статей в інтернеті або ж від спілкування з подругою-косметологом просто недостатньо. Карти успішного підприємництва в сфері Ґ”краси” розкриваються лише в руках професіоналів,

Окрім освіти для успішного косметолога важливе його ставлення до своєї справи та пацієнтів. Вам не лише потрібно чітко та грамотно дотримуватися основних принципів роботи: знати показання та протипоказання проведених процедур, правила та способи виконання робіт, пристроїв та правил експлуатації застосовуваного вами косметологічного обладнання та інструментів, правила санітарії, гігієни, тощо. Вам також необхідно бути тонким психологом, вміти проявляти співчуття, свій позитивний настрій, бути тактовним та ввічливим. Кожен пацієнт для вас – це окрема історія, особистість зі своїми проблемами, турботами та переживаннями. Тут на допомогу має прийти ваша чарівна посмішка, терпіння, доброзичливість та творчий підхід до справи, бажання вислухати й зацікавленість в бесіді.

Якщо ж спілкування з незнайомими людьми є для вас тягарем, професія косметолога навряд чи є вашою, та й взагалі не варто вибирати будь-яку професію в сфері послуг – в даному напрямку робота базується на активному діалозі з клієнтом. Шукайте себе в робітничих спеціальностях, або, скажімо, в менеджменті, де вашими друзями стануть стоси паперів або верстати. Але якщо ви не уявляєте свого життя без спілкування, нових історій та знайомств, професія косметолога є один з найбільш слушних варіантів. Під владою «віртуозів краси» знаходиться не лише тіло клієнта, але і його тонка душевна організація.

А для того, щоб клієнт залишався у захваті від проведених вами процедур, сяючи щастям від зустрічей та рекомендуючи вас, як кращого фахівця в області косметології, потрібно дотримуватися наступних правил:

  • говоріть правду.
    Погодьтеся, порожні обіцянки або брехня заради заробітку – не найкращий спосіб привернути до себе клієнта. Не кажіть того, чого не в силі виконати. Спілкуйтеся з пацієнтом, розповідайте йому усе необхідне, але очікування мають відповідати реальності. Розвіюючи міфи, якими рясніє реклама та інтернет, не дозволяйте PR- менеджменту віднімати у вас заробіток лише тому, що ви не в змозі зробити неможливе;
  • робіть «на совість».
    Пропонуйте лише ті процедури, які дійсно необхідні, не намагайтеся заробити на незнанні пацієнта, його наївності або довірливості. Економія на засобах є теж своєрідним обманом, який не дозволить насолодитися кінцевим результатом ні вам, ні вашим клієнтам;
  • удосконалюйтеся.
    Не впускайте можливості отримати знання, вчіться новому та отримуйте дорогоцінний досвід. Намагайтеся бути обізнаним у всіляких новинках та інноваційних розробках, а також їх ефективності. Виставки, форуми, семінари, книги, спеціалізовані інтернет-портали – ваші помічники в пошуку незвіданого та цікавого;
  • не «винаходьте велосипеду».
    Дійте відповідно до протоколів процедур, працюйте з апаратами та інструментами відповідно до правил експлуатації та зберігання. Якщо ви чогось не знаєте — в цьому немає нічого страшного. Навіть найвидатніші вчені людства визнавали, що знати все не під силу нікому. Запитайте у колег, поцікавтеся у керівника, знайдіть необхідний довідник, але не експериментуйте – це може привести до несподіваних наслідків;
  • проявляйте свої найкращі якості.
    Як би вам не хотілося думати інакше – клієнт завжди правий. Навіть якщо ваш пацієнт – зразок хамства та невихованості, майте на увазі, наслідування його поведінки безпосередньо відобразиться на вмісті вашого гаманця;
  • намагайтеся не видавати свого обурення, навпаки, в нестандартних психологічних ситуаціях його можуть збентежити ваші ввічливість та спокій. Але будьте щирі – надмірне небажання розмовляти також може справити негативне враження.

Етикет спілкування.

Повертаючись до теми про спілкування, не варто забувати і про те, що ваше бажання поспілкуватися з клієнтом «про особисте» не завжди може збігатися з його настроєм. Тому, перш ніж активно переходити в атмосферу доброзичливої бесіди, необхідно впевнитися, що ваш пацієнт готовий до цього. Як правило, клієнти, охочі поспілкуватися, самі ставлять питання або розповідають про якийсь цікавий випадок. Якщо ж клієнт небагатослівний (можливо він втомився за день або йому просто хочеться подумати про своє), обмежтеся короткими коментарями ваших дій – не нав’язуйте свою розмову.

Якщо все перераховане вище для вас є цілком здійсненним завданням, то професія косметолога – ваше покликання. Ця справа буде приносити вам не гарний заробіток. Сучасна та жадана професія, покликана приносити красу разом з естетичним задоволенням не лише тим, хто прийшов за послугами, але і тим, хто їх надає. Полюбіть себе, свою спеціальність – та вас полюблять ваші вдячні клієнти.

Як залучити клієнтів до салону краси?

Як залучити клієнтів до салону краси – над цим питанням замислювався будь-який керівник сфери «краси».

Перше з чого варто почати будь-який бізнес – визначити свою цільову аудиторію (ЦА), тобто до якої групи буде належати ваш клієнт. А для цього потрібно вирішити, на які ціни, стать та вік ви розраховуєте. Можливо у Вас буде салон краси економ-класу, а може класу люкс. Чітко сформуйте уявлення про своїх клієнтів та лише потім на основі цього можна буде розпочинати свій бізнес.
Одним з важливих чинників є розташування салону краси. Він повинен бути територіально зручним – крокова доступність від метро, хороша транспортна розв’язка, розташування повинно бути добре прохідним. Так само варто задуматися про наявність парковання. Це перш за все зручність для ваших клієнтів.

Ваш салон краси повинен знаходитися в легкодоступному місці, обов’язково має бути вивіска. Зовнішня реклама це перш за все. Ви спеціалізуєтесь на перукарських послугах? Покажіть це! Ви надаєте косметологічні послуги? Про це має бути зазначено на вивісці. Зовнішня реклама є не лише інформативно важливою, вона буде каталізатором для відвідування клієнтами саме вашого закладу, а не іншого по сусідству. До цього не варто ставитися зневажливо – якість використовуваних матеріалів має бути високою, а реклама — креативною та естетичною. Але варто зауважити, що в окремих регіонах або навіть районах центральних або великих міст є деякі обмеження на вивіски.

Фірмовий стиль. Не варто думати, що це надмірність. Він дозволить Вам виділитися серед сірої маси – так званий брендинг, або власний фірмовий стиль. Брендинг – ваша впізнаваність та популярність. Це так само підвищує ваші шанси бути кращими, наприклад під час кризи або в разі відсутності можливості просувати свою справу з колишнім завзяттям. Популярність та позитивний імідж – це внесок в майбутнє, переоцінити важливість якого просто неможливо. Створіть ідеальну репутацію вашого салону, а результати не змусять себе чекати.

Ваш салон краси повинен мати власний сайт. Як каже Біл Гейтс – «Якщо вашого бізнесу немає в Інтернеті – значить вас немає в бізнесі». Сайт обов’язково повинен бути у фірмовому стилі, мати зручну та легку навігацію. На сайті мають бути вказані актуальний прайс, акції, схема проїзду, контактні дані та форма онлайн запису (рекомендується). Не використовуйте конструктори сайтів, на це є тисячу причин (про це можна довго говорити, але мінусів у такого підходу набагато більше, ніж плюсів). Сайт – це обличчя вашого салону в мережі. Не економте на цьому та не замовляйте сайт там «де дешевше». Оскільки наразі користувачів мобільного інтернету в нашій країні понад 40%, cайт повинен бути кросбраузерним та адаптованим під мобільні пристрої. Можу додати, що наша компанія сприяє в створенні сайту при покупці апарату.

Про форму онлайн запису розповім окремо – це автоматизована система управління, яка дозволяє спростити запис клієнтів та веде їх облік. Все відбувається в автоматичному режимі. Такі системи дозволяють збільшити трафік вашого сайту на 30%, це дуже зручно. Систем онлайн-запису дуже багато, в інтернеті ви можете знайти більш детальну інформацію про даний сервіс.
Але просто присутність вашої компанії в інтернеті не подарує вам величезну кількість клієнтів. Вам потрібно активно залучати трафік. А саме:

  • cтворіть представництво свого салону в соціальних мережах та робіть посилання на сайт. Зараз практично всі мають сторінки в соц. мережах. Спочатку це можна робити самостійно без зайвих капіталовкладень. Створюйте групи, заманюйте потенційну аудиторію, розміщуйте статті та акції 1-2 рази в тиждень, викладайте приклади робіт та результати процедур. та пам’ятайте, що кількість інфографіки, фотографій та картинок повинна бути більше, ніж текстової складової – так легше запам’ятовується інформація;
  • рекламуйте в пошукових системах Яндекс та Google. Контекстна реклама – це інструмент, спрямований на збільшення продажів та залучення нових клієнтів за допомогою інтернету. Контекстне оголошення бачать користувачі, які шукають в інтернеті те, що пропонує рекламодавець. У маленьких та середніх регіонах це дуже рентабельно. Я б навіть сказав понад рентабельно. У Москві та Санкт-Петербурзі справа йде по-іншому. Тут займатися рекламою потрібно дбайливо, постійно тестувати та дивитися за яким запитом Вам вигідно рекламуватися, а за яким — ні.
    Якщо контекстна реклама в Києві або іншому великому місті України Вам не по кишені, можна скористатися рекламними мережами пошукових систем. Це значно дешевше, ніж проста пошукова реклама. Її суть в наступному – ті люди які вбивали в пошукові системи запити з вашої тематики бачать ваші оголошення на інших сайтах. Такий вид реклами переслідує їх досить довго. Покази безкоштовні – ви платите лише за клік.
    Таргетована реклама за програмними цілями. Реклама, націлена на людей, які вже відвідали Ваш сайт або ж зробили якусь дію на ньому. Це дозволить Вам залучити більше клієнтів з сайту, до того ж даний вид реклами обходиться набагато дешевше. Рекламу зазвичай залишають на спеціалізованих майданчиках – «Купи купон», «Групон», «Купінатор», «Вигода.ру», тощо. Про ці інструменти залучення клієнтів знають усі, тому не буду вдаватися в подробиці.
    Окрім приділення уваги до залучення нових клієнтів, не забувайте про вже існуючих клієнтів. Формуйте та ведіть базу. Повідомляйте людей за допомогою смс або e-mail розсилок про акції та новини, проте не будьте занадто настирливими.
  • Продавайте абонементи та сертифікати різного номіналу. Будуйте довгострокові відносини з клієнтом. Надавайте якісні послуги та пам’ятайте – задоволений клієнт – ваш постійний клієнт.

Більш детальну інформацію можна дізнатися на наших безкоштовних семінарах «Організація бізнесу в сфері косметології»

Автор статьи:

Алексей Григоровский
Генеральный директор компании "Бьюти Системс"

Оформить подписку

Нажимая кнопку "Отправить" Вы даёте согласие на обработку своих персональных даных в соответствии с Федеральным законом №152-Ф3 “О персональных данных” и принимаете условия Пользовательского соглашения

Понравилась статья:

Поделиться статьей: